Fönsterputs Sollentuna
Rena fönster ger ett positivt första intryck. Det naturliga ljuset som kommer in genom ett rent fönster förändrar energin i ditt hem eller kontor.
Vesta Clean ser till att ditt hem eller kontor ser bättre ut – från utsidan och från insidan.
Fördelar med att få hjälp med fönsterputsning
Med Vesta Clean får ni alltid pålitliga och kompetenta fönsterputsare för ert hem och kontor.
Fönsterputsning ger tid till annat
Ni sparar tid och kan göra något roligare och för er viktigare saker. Vi putsar utan att störa, när ingen är hemma eller när lokalen är stängd.
Med oss får ni professionell fönsterputsning
Vi arbetar noggrant men effektivt och lämnar inga ränder på fönstren. Fönstren lämnas skinande rena!
Oss kan ni lita på - Trygg fönsterputsning
Vi tänker på er egen säkerhet och trygghet, oavsett om det rör sig om hantering av era nycklar eller arbeten på höga höjder.
Vår erfarenhet gör att vi kan vår sak och ni kan lita på oss.
Detta får ni med Vesta Clean:
- Fast pris
- RUT-avdrag
- Välutbildad personal
- Försäkring
- Nöjd-kund-garanti
- All utrustning som behövs för fönsterputsning ingår i våra tjänster
Före och efterbild - Fönsterputsning med Vesta Clean
Vill du också ha skinande rena fönster?
Detta får ni med Vesta Clean:
- Fast pris
- RUT-avdrag
- Välutbildad personal
- Försäkring
- Nöjd-kund-garanti
- All utrustning som behövs för fönsterputsning ingår i våra tjänster
- Hjälp av en Städfirma i Stockholm man kan lita på
Vad ingår i fönsterputsningen?
Putsning av glasens samtliga sidor (Obs. gäller 2-glasfönster utan spröjs. För övriga fönster, kontakta oss.)
Rengöring av samtliga fönsterkarmar och fönsterbågar.
Avtorkning av fönsterbrädor och rengöring av fönsterbleck.
Övriga tjänster
Om det finns behov av att få andra fasta glasytor putsade, så erbjuder vi naturligtvis extratjänster i samband med ordinarie fönsterputs, som till exempel
Putsning av glasräcke på balkong.
Putsning av inglasad balkong (både halv- och helinglasad).
Putsning av inglasad terrass eller uteplats.
Kontakta gärna oss om du är intresserad av våra övriga tjänster. Priset varierar beroende på bland annat antal glasytor och hur svåråtkomliga rutorna är.
Kontaktformulär
Hör av er till oss, så återkommer vi inom kort!
Våra senaste kundomdömen:
Vanliga frågor och svar om fönsterputsning
Vad ska jag tänka på innan fönsterputsen?
Flytta gärna lösa objekt som kan vara i vägen, som till exempel blomkrukor, fotografier, gardiner och andra inredningsdetaljer. Om möbler finns i närheten av fönsterna rekommenderar vi att dessa skyddas med plastöverdrag eller tillfälligt flyttas en bit bort från fönstren.
Hur ofta bör jag boka fönsterputsning?
Vi på Vesta Clean rekommenderar att fönstren tvättas och putsas två gånger om året, varje vår och varje höst. Regelbundet underhåll förlänger livslängden på era fönster.
Jag har en skadad fönsterruta, kan ni putsa den ändå?
Det beror på omfattningen av skadan. Informera oss vid bokning, så att vi kan kontrollera fönstret innan arbetat sätter igång. Vanliga skador kan till exempel vara repor och sprickor i glaset eller trasiga fönsterbleck och fönsterbrädor.
Vad baseras priset på?
Priset varierar beroende på antal fönster, fönstermodell (till exempel om det finns spröjs, om fönstren är högt placerade, om fönstren är svåråtkomliga) och hur många sidor som behöver tvättas på varje fönster. Priset beror också på om ni önskar någon extra tjänst.
Erbjuder ni garanti?
Ja, vi erbjuder alltid tre dagars garanti på våra tjänster. Om du mot all förmodan inte är nöjd med våra tjänster eller upptäcker fläckar eller skador inom tre dagar täcker garantin detta. Kontakta oss gärna så fort som möjligt för att vi ska kunna hjälpa er.
Vad händer om något i mitt hem eller kontor går sönder?
Vesta Clean är försäkrade hos Trygg-Hansa. Om det visar sig att vi bär ansvaret för skadan kommer vi givetvis ta ansvar för kostnaderna och ersätta det som skadats.
Måste jag vara hemma när ni jobbar?
Nej, det är inte nödvändigt. Det är helt och hållet upp till er om ni vill vara hemma eller inte.
Kan jag känna mig säker att lämna nycklarna till er?
De flesta av kunder lämnar nycklarna till oss. Vi har rutiner för hur vi hanterar kunders nycklar och de är alltid i säkert förvar.
Utför ni fler moment än de som är inkluderade i den ordinarie fönsterputsningen?
Ja, vi kallar det ”övriga tjänster”. Vänligen kontakta oss för att ta reda på hur vi bäst kan hjälpa dig med dina önskemål och behov.
Ingår putsning av alla sidor av fönstren?
Ja, för 2-glasfönster ingår putsning av in- och utsidorna i vårt ordinarie pris. För 3-glasfönster och spröjsade fönster tillkommer en kostnad. Dessutom ingår alltid torkning av fönsterbågar och fönsterbleck oavsett fönstermodell.
Kan jag använda RUT-avdrag när jag bokar era tjänster?
Ja, givetvis kan du som privatperson nyttja RUT-avdrag. Vi sköter allt detta åt dig. Som företag kan du tyvärr inte nyttja RUT-avdraget.
Vilka betalmetoder funkar hos er?
Du kan betala både med faktura eller via Swish.
Hur ser er avbokningspolicy ut?
Om du av någon anledning skulle få förhinder och behöver boka av, ser vi helst att du kontaktar oss 48 timmar i förväg. Om avbokning sker senare än 24 timmar debiterar vi kunden för hela tjänsten.
Några andra frågor?
Om du har ytterligare frågor eller funderingar, skriv in ditt namn och telefonnummer nedan, så ringer vi upp dig så snart vi kan!
ANDRA TJÄNSTER
VAR JOBBAR VI