Hur hanterar ni Covid-19?
Vi tar pandemin på största allvar och anpassar vår fönsterputs efter dina behov som kund för att du ska känna dig trygg och säker. Därför är vi flexibla och kommer överens med dig när vi ska utföra fönstertvätten. Vi använder givetvis skyddsutrustning för att minska risken för smittspridning när vi utför våra tjänster och hygienrutiner som att tvätta händerna ofta, handsprit och munskydd är standard.
Vad ska jag tänka på innan fönsterputsen?
Flytta gärna lösa objekt som kan vara i vägen, som till exempel blomkrukor, fotografier, gardiner och andra inredningsdetaljer. Om möbler finns i närheten av fönsterna rekommenderar vi att dessa skyddas med plastöverdrag eller tillfälligt flyttas en bit bort från fönstren.
Hur ofta bör jag boka fönsterputsning?
Vi på Vesta Clean rekommenderar att fönstren tvättas och putsas två gånger om året, varje vår och varje höst. Regelbundet underhåll förlänger livslängden på era fönster.
Jag har en skadad fönsterruta, kan ni putsa den ändå?
Det beror på omfattningen av skadan. Informera oss vid bokning, så att vi kan kontrollera fönstret innan arbetat sätter igång. Vanliga skador kan till exempel vara repor och sprickor i glaset eller trasiga fönsterbleck och fönsterbrädor.
Vad baseras priset på?
Priset varierar beroende på antal fönster, fönstermodell (till exempel om det finns spröjs, om fönstren är högt placerade, om fönstren är svåråtkomliga) och hur många sidor som behöver tvättas på varje fönster. Priset beror också på om ni önskar någon extra tjänst.
Erbjuder ni garanti?
Ja, vi erbjuder alltid tre dagars garanti på våra tjänster. Om du mot all förmodan inte är nöjd med våra tjänster eller upptäcker fläckar eller skador inom tre dagar täcker garantin detta. Kontakta oss gärna så fort som möjligt för att vi ska kunna hjälpa er.
Vad händer om något i mitt hem eller kontor går sönder?
Vesta Clean är försäkrade hos Trygg-Hansa. Om det visar sig att vi bär ansvaret för skadan kommer vi givetvis ta ansvar för kostnaderna och ersätta det som skadats.
Måste jag vara hemma när ni jobbar?
Nej, det är inte nödvändigt. Det är helt och hållet upp till er om ni vill vara hemma eller inte.
Kan jag känna mig säker att lämna nycklarna till er?
De flesta av kunder lämnar nycklarna till oss. Vi har rutiner för hur vi hanterar kunders nycklar och de är alltid i säkert förvar.
Utför ni fler moment än de som är inkluderade i den ordinarie fönsterputsningen?
Ja, vi kallar det ”övriga tjänster”. Vänligen kontakta oss för att ta reda på hur vi bäst kan hjälpa dig med dina önskemål och behov.
Ingår putsning av alla sidor av fönstren?
Ja, för 2-glasfönster ingår putsning av in- och utsidorna i vårt ordinarie pris. För 3-glasfönster och spröjsade fönster tillkommer en kostnad. Dessutom ingår alltid torkning av fönsterbågar och fönsterbleck oavsett fönstermodell.
Kan jag använda RUT-avdrag när jag bokar era tjänster?
Ja, givetvis kan du som privatperson nyttja RUT-avdrag. Vi sköter allt detta åt dig. Som företag kan du tyvärr inte nyttja RUT-avdraget.
Vilka betalmetoder funkar hos er?
Du kan betala både med faktura eller via Swish.
Hur ser er avbokningspolicy ut?
Om du av någon anledning skulle få förhinder och behöver boka av, ser vi helst att du kontaktar oss 48 timmar i förväg. Om avbokning sker senare än 24 timmar debiterar vi kunden för hela tjänsten.