Arbetet i Covid19-miljön

I samband med Covid-19 anpassar vi givetvis våra tjänster så att du ska känna dig trygg när vi rengör dina fönster. För att minska smittspridningen och för att du som kund ska känna dig trygg håller vi avstånd och använder professionell utrustning i vår verksamhet.

Fönsterputsning från Vesta Clean

Vi på Vesta Clean garanterar flera fördelaktiga tjänster och förmåner för dig som kund. Nedan finner du en lista på vad vi erbjuder till våra kunder.

  • Fast pris
  • RUT-avdrag
  • Välutbildad personal
  • Försäkring

Vad ingår?

I vår tjänst ingår putsning av dina fönster på samtliga sidor.

Rengöring av samtliga fönsterkarmar och fönsterbågar.

Avtorkning av fönsterbrädor och rengöring av fönsterbleck.

Extra tjänster

Om så behovet finns för att få andra fasta glasytor putsade finns möjligheten att nyttja extra tjänster. Nedan redogör vi för en lista på vilka extra tjänster vi erbjuder:

Putsning av glasräcke på balkongen.

Putsning av inglasad balkong (både halv- som hel-inglasad).

Putsning av inglasad terrass eller uteplats.

Kontakta gärna oss om du är intresserad av våra extratjänster med mycket konkurrenskraftiga erbjudanden. Priset varierar beroende på antal glasytor samt hur svårtillgängliga rutorna är.

KONTAKTFORMULÄR

Namn
E-post
Telefon
Meddelande

Våra fördelar

Vår personal

Samtlig personal på Vesta Clean är både erfaren och har utbildning inom städning och fönsterputs. Personalen har kollektivavtal, och Vesta Cleans motto är att såväl personal som kund ska känna sig trygga med våra tjänster och arbetsmiljö. Ett professionellt bemötande och utförande är kärngrunden för vår verksamhet.

Vanliga frågor och svar

Hur hanterar ni Covid-19 på Vesta Clean?

Vi tar pandemin på största allvar och anpassar vår fönsterputs efter dina behov som kund för att du ska känna dig trygg och säker. Därför är vi flexibla och kommer överens med dig när vi ska utföra fönstertvätten. Vi använder också givetvis skyddsutrustning för att minska risken för smittspridning när vi utför våra tjänster.

Vad ska jag tänka på innan ni rengör fönsterputsen?

Förflytta gärna på lösa objekt som kan vara i vägen inför fönsterputsningen, som till exempel blomkrukor, fotografier, gardiner eller andra inredningsdetaljer. Om möbler finns i närheten av fönsterna rekommenderar vi att dessa skyddas med plastöverdrag eller flyttas tillfälligt en bit bort.

Hur ofta bör jag anlita en fönsterputsare?

Vi på Vesta Clean rekommenderar att det genomförs en fönstertvätt varje höst och vår.

Jag har en skadad fönsterruta, kan ni putsa den ändå?

Kontakta oss om du har en fönsterruta som är skadad för att vi ska lösa detta på bästa möjliga sätt. Skador kan till exempel vara repor, sprickor eller trasiga fönsterbleck och fönsterbrädor.

Vad baseras priset på?

Priset varierar beroende på antal fönster, fönstermodell och hur många sidor som behöver tvättas på varje fönster i ditt hem. Priset kan också variera ifall ni önskar en extra tjänst.

Erbjuder ni garanti?

Ja, vi erbjuder alltid tre dagars garanti på våra tjänster. Om du mot all förmodan inte är nöjd med våra tjänster eller upptäcker fläckar eller skador inom tre dagar täcker garantin detta. Kontakta oss gärna så fort som möjligt för att vi ska kunna hjälpa er.

Vad händer om något i mitt hem går sönder?

Vesta Clean är försäkrade med Trygg-Hansa. Om det visar sig att vi bär ansvaret för skadan kommer vi givetvis ta ansvar över kostnaderna och ersätta dessa.

Måste jag vara hemma under den första fönstertvätten?

Nej, det är ej nödvändigt om du inte önskar det.

Kan jag känna mig säker att lämna nycklarna till er?

Ja, vi har goda rutiner för hur vi ska hantera våra kunders nycklar i säkert förvar, då vi genomför många fönstertvättar hos diverse kunder.

Kan ni utföra fler arbeten än de inkluderade tjänsterna?

Ja. Vänligen kontakta vår företagsledare för att ta reda på hur vi bäst kan hjälpa dig med fler tjänster. Vi erbjuder bland annat både hemstädning och kontorsstädning.

Ingår fönsterputs på alla sidor av rutorna?

Ja, i vårt ordinarie pris ingår putsning på samtliga sidor av rutorna.

Är det tillåtet att använda sig av RUT-avdraget i er tjänst?

Ja, du kan använda dig av RUT-avdraget om du är en privat skattebetalare och är över 18 år gammal.

Vilka betalmetoder använder ni på Vesta Clean?

Vi använder såväl faktura som Swish.

Hur ser eran avbokningspolicy ut?

Vänligen kontakta oss 48 timmar i förväg om du önskar att göra en avbeställning. Om avbokning sker senare än 48 timmar debiteras kunden för hela tjänsten.

Om du har ytterligare frågor och funderingar, lämna gärna ditt namn och telefonnummer på vår hemsida så ringer vi upp dig så snart vi kan!

NÅGRA ANDRA FRÅGOR?

Kontakta vår operatör!
Lämna en begäran om ett samtal och
vi kommer att kontakta dig inom en timme

ANDRA TJÄNSTER

Right Button Popup